L     Řeky 2012

Home

Fotogalerie

Tyroly, Korutany

3.8. pátek   Den mínus první.
18:30. Odjíždíme z Kostelce. Nocleh máme v Šumperku u Franty. Hledání mělo být bez problému. Jednak jsem měl uloženy souřadnice v GPS a také jsem si nastudoval a zapamatoval cestu podle mapy. Vše bylo jinak. GPS stávkovala a na mojí trase byla objížďka. Po lehkých zmatcích nacházíme správný barák a Frantu potkáváme na chodbě.
21:00 už jsme u Franty. Jediná chyba je, že v lednici není žádné pivo. Ale stejně musíme zítra brzo vstávat. Ubytováváme se na rozkládacím gauči a spíme. Ovšem jen do té doby než se probudí Frantovy hračky a začnou dělat kravál. Ale ujal se jich a podařilo se mu je vypnout, tak jsme mu je nakonec nerozšlapali.

4.8. sobota   Gurk.
4:00. Odjezd Šumperk. Setkání v US Zábřeh. Nakládáme jakousi záhadnou bednu a ostatní věci.
5:15. Expediční Ford se rozjíždí na naši výpravu. Máme 1/4 hodiny zpoždění, ale Franta je kupodivu v klidu. Holt stáří není pěkný.
7:20. Naložen zbytek výpravy v Brně a pokračujeme na jih.
14:30 Už zkoumáme výstupní místo na řece Gurk.
15:50 U mostu pod jezem poprvé nafukujeme lodě. Čeká nás poklidná řeka na rozjezd. Občas mírná peřej. Je to takové příjemné protažení po cestě. Končíme za železničním mostem nad jezem.
Dojíždíme do kempu Bernaich tady. Prostorný, pěkná travička, sprcha v ceně a umývárka blízko. 87 € za výpravu. Večer Mirek začal u kytary svoji první várku písní.

Gurk
5.8. neděle   Řeka Drau poprvé.
Probouzíme se do slunného rána. V poklidu snídáme a balíme.
9:15 Odjíždíme. V Lienzu se ubytováváme v Dolomity kemp tady. Už není tak pěkný jako včera. Je to trochu stísněné a ještě je na jednom místě bažinka. Na sociálky pěkná dálka, sprchy na žetony. Plusem je bazén přímo v areálu a vodovodní kohoutek hned na hranici parcely. Stavíme stany a vyrážíme na obhlídku řeky.

14:10 Už vykládáme věci na nástupním místě tady.
15:00 Korytem se valí spousty kalné vody. Hned obživly moje nevalné vzpomínky na Inn. Bylo to kličkování mezi kameny ve velkých vlnách. Poté následovala slalomová trať. Všechny branky se nám povedlo minout. Pod ní jsme s Renatou najeli bokem na kámen a převrhli se. Naštěstí jsme nikam neplavali. Z toho samého kamene jsme nastoupili a pokračovali dál. Posádky Pálav museli každou chvíli zastavovat a vylévat. Za soutokem s Iselem je řeka širší, sice jsou vlny, ale bez kamenů.

Drau

16:45 Dojíždíme k nádraží, kde nás čeká Petr s bedýnkou vychlazených piv. Výstupní místo je tady.

6.8. pondělí   Vysoké Taury.
Nad kepmem vychází slunce a my se chystáme do hory. Náš dnešní cíl Schleinitz je vidět od stanů.
8:10 Odjezd. Autem se po horské silničce šplháme na Rottmannalm do výšky 1860 m. Za silnici platíme mýto 13 €. Vystupujeme u rozcestníku v nejvyšším bodě silnice tady. Nikomu se nechce vystupovat z auta. Asi tuší, že dál se půjde do kopce a po svých. Franta nechává mapu v autě a vyráží za námi. Naštěstí si někteří mapu ofotili, takže se z toho nestal paměťák. Počasí nám přeje a loukami a pastvinami míříme vzhůru.

Vysoké Taury

Míjíme Goiselemandl (2433m). 11:35 jsme u rozcestníku k jezerům. Ukazuje 1:30 na vrchol. Nikdo nevyužívá únikové cesty a všichni pokračujeme dál. Postup je obtížnější, protože jdeme kamenným polem a potom přitvrzuje stoupání.
13:00 jsme u křížku 2866. Není to vrchol Schleinitz. Ten je 2904 a ani na něj nejdeme. Dále postupujeme Kletersteigem směrem k Sattelköpfe. Nejprve je to traverz po hřebínku a potom se klesá. Není to obtížné a místy trochu vzdušné. Velmi pěkné. Když už jsme pod skálou a začínáme sestupovat do doliny, začne pršet a to chvílemi docela hodně. To jsme měli kliku, že nás to nezastihlo na lanech. Naštěstí déšť ustává. Procházíme kraví pastviny a podél jezer Neualplseen pokračujeme směrem k Linzer Hütte. 19:00 jsme na odbočce kolmo dolů k silnici. 19:40 u auta. Petr nás čeká s vychlazenými plecháčky v potoce. Musí se ale přelézt plot a jediný komu zbývají síly je Renata.
Po návratu do kempu začíná pršet. Vaříme ve vleku a zaleháme v dešti.

7.8. úterý   Řeka Gail.
Opět slunné ráno. 9:30 odjíždíme na Gail. 12:00 přijíždíme k nástupnímu místu tady. Stav je těsně nad 60 cm. 12:30 vyjíždíme. Průzračná voda se v peřejích valí přes balvany a mizí za zatáčkou v opuštěném údolí do kterého se dá dostat jen po vodě. Silnice je kdesi nahoře v lesích. Kolem nás jsou jen lesy a skály. Užíváme si peřeje ve kterých se tvoří vysoké vlny, ale nic záludného. Stačí se jen držet proudu.

Gail

Snad jediné místo bylo záludné. V peřeji u mostu Ešus s Frantou uvízli ve válci a mě se nad peřejí nepovedlo zastavit. Když už to vypadalo slibně, že je mineme, tak nás proud na ně hodil, vrazili jsme do nich a otočili jsme se a vyplavali bez lodi. Ale zachránili jsme tím uvázlého Ešuse. Loď nám chytili Kotlíci a my jsme se docela prošli i plavat jsme museli.

Potom už byla řeka trochu klidnější, takže jsme si mohli vychutnávat okolní krajinu, strmé údolí, často skály až do řeky. Příjemné peřeje střídala klidnější místa. Takto si představuji správné Alpské řeky. Nejhezčí řeka jakou jsem jel.

14:55 končíme na pravém břehu tady. Naproti je velká pila.

Po návratu se s Renatou trochu projdeme po okolních lesích. Ostatní jdou do Lienze. Isel je definitivně vyškrtnut z našich plánů. Jednak viděli vysedací místo a vůbec se jim nelíbilo a dále jeho stav neklesá. Večírek u kytary.
8.8. středa   Lienzer Dolomity.
Ráno zataženo. 8:45 odjezd k Lienzer Dolomitenhütte (1616 m). Mýto 7,5 €. 9:10 parkujeme nedaleko od chaty tady. Ještě za mlhy, po chvilce odbočujeme ze silnice doleva a už stoupáme po pěšinách skrz pastviny. Počasí se zlepšuje a tak se nad hranicí lesa se otevírají výhledy. Stoupání nám zpestří Picolo ferrata. Je krátká a poměrně lehká. Po chvilce se zase vracíme na původní cestu, která nás dovede až k Karlsbader Hütte která leží hned u Laserzsee.

Lienzer Dolomity

Na žádné další ferraty nemáme chuť a hlavně dostatek sil, takže míříme přímo k chatě. Tady se potkáváme se zbytkem výpravy, protože Petr W a Ešus šli jednodušší cestou po silnici. Příliš dlouho se zde nezdržujeme. Přišli jsme v 13:40 a v 14:05 už klesáme po silnici zpátky k autu. Na parkovišti jsme v 15:50.

Cestou do kempu se ještě zastavujeme v Lienzi. Takže i my vidíme výstupní místo na Iselu. V kempu sice začalo pršet, ale tentokrát jsme připraveni a stolečky máme pod plachtou. Ze začátku jsme museli vylévat vodu z plachty, ale potom se z provazců deště vynořil mladý Holanďan a půjčil nám výsuvnou tyč. Mirek zase prověřil kytaru. Z okolních stanů si nás chválí, že hrajeme pěkně a krátce.
9.8. čtvrtek   Řeka Dráva podruhé.
Ráno je sice zataženo, ale bez deště. V 8:40 odjíždíme na Drávu, zopakovat si její slalomku. V 9:05 jsme již na nástupním místě. Je stejné jako minule tady. Slunce pozvolna získává nadvládu nad mlhou. V 9:45 už jsme na vodě, které je o něco méně než minule. Tentokrát se cvakli Franta s Ešusem. Franta vzorově plaval a Ešus stál uprostřed řeky a tahal se s ním o loď. V 10:30 za krásného slunného počasí končíme svoji plavbu tady.

Drau

Jedeme do kempu a balíme. Těsně před odjezdem začne pršet, takže urychleně dobalujeme a v 12:30 odjíždíme. Nedaleko Spittalu, na břehu Millstätter See se ubytováváme v kempu u Winklera tady. Bylo neobvyklé, že babka chtěla vidět všech 9 lidí. Petr W se ji snažil ukecat, že bydlí ve svém, ale tvářila se jako kdyby jeho češtině nerozuměla. Obsazujeme 2 parcely, na které se celkem v pohodě vejdeme. Na umyvárky kousek, kemp má u jezera svoji vlastní pláž. I když o tom, že by bylo termální lehce pochybujeme. Vyrážíme do Spittalu. Prověřujeme možnost plavby z jezera do Lieseru. Ale některé překážky na řece jsou nepřekonatelné. Cestou nás zastihl déšť. A tak jen omrkneme peřej na Lieseru, která se nám vůbec nelíbí, a vracíme se do kempu. Jen Franta pokračuje dál. Divili jsme se, že se vrátil tak brzy. Ale místní policie ho zatkla pro potulku a přivezla nám ho zpátky do kempu.
10.8. pátek   Řeka Möll dolejšek.
Ráno je zataženo, ale když v 8:55 odjíždíme tak už slunce pere na plný výkon. V 9:45 už jsme na nástupním místě tady. a v 10:20 vyrážíme. Nejprve lehká řeka, spíše bez peřejí, ale stále docela slušně tekla. A protože počasí přálo a údolí kterým řeka protékala bylo pěkné, tak na lodích vládla pohoda.

Möll

Ke konci se zvýšil spád a řeka vytvářela pěkné pohodové peřeje. Parádní vysoké vlny, ve kterých byla radost skotačit. Nikde žádná záludnost, která by mohla vytvářet problémy. Ve 13:05 dojíždíme na začátek vzdutí přehrady, ke kempu s českou obsluhou a pivem za 2 € tady. Tam jsme uvázli. Já jsem se šel podívat na hráz přehrady a Peťáček šel skákat tandemový paraglide. A protože se dlouho nevracel, tak Jana při veselé limonádě už hledala náhradní varianty svého dalšího života. Ještě jsme si Renatou dali 2 pizzi a 2 piva za 10 €. Peťáček se nakonec vrátil a tak jsme se večer všichni vrátili do kempu.
11.8. sobota   Řeka Möll hořejšek.
Opět slunné ráno. V 9:30 už sedíme v autě a jedeme prozkoumat horní část včerejší řeky. V 11:00 jsme na místě tady a v 11:45 se už noříme do dlouhých peřejí s vydatným spádem. Občas se musíme vyhnout kamenu, takže je to bezproblémová svižná jízda. Franta s Ešusem jeli singly, protože vody nebylo zas až tak mnoho. Ke konci řeka mírnější, ale stále dobře tekla a byla to příjemná krajinovka. Silnice se přibližovala jen občas a nijak nerušila

Řeka Möll

Bylo vedro a sportovní úsilí na lodích upadalo až nakonec zmizelo úplně. Teprve cílový finiš o plecháčky v řece vyburcoval všechny posádky k mimořádným výkonům. Ve 14:20 jsme otevírali cílové pivo tady.

Ale do kempu se nám ještě nechtělo. Zastavujeme u vodopádu Raggaschlucht tady. Za 6 € nás pustí dovnitř a procházíme se soutěskou s vodopády.
12.8. neděle   Řeka Lieser.
Ráno zataženo a trochu chladněji než předcházející dny. V 10:00 odjíždíme proti proudu. V 11:00 už hážeme lodě na vodu tady. Krásné slunečné počasí, modrá obloha, slunce pálí na plné pecky, křišťálově čistá vody. A teď z té druhé stránky. Peřeje hodně obtížné, vysoké skoky, hodně balvanů mezi kterými se mnohdy obtížně kličkuje. Naštěstí jsou pod peřejemi tišiny, kde můžeme vydýchat, uklidnit rozbouřený srdeční tep a Pálavisté vylít lodě. Ešus s Frantou se cvakli, čímž s námi srovnali skóre. My jsme tuto peřej prý sjeli dobře. Ani nevím kudy. Pro tento den jsem zvolil taktiku: Raději dobře uváznout, než blbě najet. Počet uváznutí nevím, ale vše jsme nakonec projeli. I když leckdy se štěstím a někdy zajímavými piruetami.

Drau

Pro mě to byl vrchol obtížnosti co jsem jel a po obtížnější vodě ani netoužím. Obtížnost neklesala. Bylo to těžké až do posledních metrů. Končíme v 15:00 tady. Jsem docela unaven fyzicky i psychicky. Sice by se dalo jet až do Spittalu, ale to už bych asi odmítnul.
Po návratu se nejprve cachtáme v jezeře. Abychom nabrali ztracené síly, vyrážíme na večeři. V hospodě Franta zjišťuje, že si někde udělal na čele bouličku. Po návratu do kempu začalo pršet. Další důležitou událostí byla ztráta čárkovníku na pivo.
13.8. pondělí   Řeka Mur.
SLunce nám svítí na bourání stanů a v 9:05 odjíždíme. V 10:35 zastavujeme na parkovišti tady. Nafukujeme. Nám pumpa definitivně odešla a s tou vypůjčenou to jde až překvapivě snadno a v 11:15 už noříme pádla do čisté vody. Krásná řeka. Balzám po včerejší divočině. Dlouhé peřeje, vysoké nezáludné vlny, přes jejichž vrcholky si razíme cestu vpřed. Pálavisté největší vlny objíždějí. Nechce se jim zastavovat kvůli vylévání. Jen jedno obtížné místo. Za prvním zbořeným jezem (ten obtížný nebyl) je zatáčka vlevo. Táhne to vpravo na skálu a za tím skok s válcem. Muselo se odtraverzovat vlevo a projet těsně podél levého břehu. Byl to trochu adrenalin, ale všichni to v pohodě zvládli.

Mur

I nadále to pokračovalo přes parádní vlny ve kterých jsme si užívali. Počasí fotogenické, modrá obloha, občas nějaký obláček. Druhý zbořený jez byl malinko obtížnější, ale bez problému sjízdný.
Po dojezdu tady v 14:45 přejíždíme kousek do kempu tady. 15:30 už jsme na místě. Krásná travička, spousta místa, sprchy zadarmo i když trochu daleko. Čárkovník na piva se našel u Jany. Navečer procházka městem s prohlídkou kostela a mlýna. Poslední večírek u kytary a lahví veselých nápojů nám ukončil majitel kempu se psem.
14.8. úterý   Řeka Mur dolejšek a návrat domů.
Ráno docela chladno, ale za chvíli vylezlo slunce a zase byla pohoda. 8:40 odjíždíme z kempu a v 9:35 už jsme na nástupním místě tady. 10:00 vyjíždíme. Už je to jen krajinovka. Žádné peřeje, ale voda tekla. Na březích ohrady s krávami i jedna daňčí obora. Slunce pálilo a krajina pomalu ubíhala. Ale dali jsme si jen krátký úsek a tak už v 11:30 balíme lodě tady. Ještě skupinové foto a v 13:00 obracíme k domovu

Společné foto - Rakousko 2012

V 19:00 se už v Brně cpeme nachystanými koláči tady. a 19:30 jedeme dál. 21:00 už jsme v Zábřehu tady. Přesedáme do svých aut a 21:30 pokračujeme dál. Zpět na základně jsme 23:45
Letošní výprava byla velmi zdařilá. Samozřejmě bylo důležité počasí, které nám velmi přálo. Sice se vždy nevyplnilo 0 % srážek, ale ani jednou jsme nijak výrazně nezmokli. Naopak převládalo teplo a slunečno. Velkou výhodou bylo, že jsme byli jen ve 4 kempech. Tím se ušetřilo hodně bourání a stavění stanů a taky se nenajezdilo tolik km. No a hlavně ty řeky byly opravdu fantastické. Jako z nějaké vodácké pohádky. Peřeje tak akorát, aby se člověk vyblbnul, ale ne nijak nebezpečný. Kromě Drávy čistá voda. Většinou pěknou krajinou. Na řece jsme byli sami. Jednou, když jsme svačili na břehu, tak nás minuly 3 rafty a jednou před námi odjížděli kajakáři. Jinak jsme žádnou jinou loď neviděli. Ano, takto si představuji Rakouské řeky.

A nakonec. Kdo tam všechno byl.
Franta Švarc Renata Hnyková Petr Hnyk Dana Kolářová Mirek Kolář

Honza Kolář
Ešus

Fotogalerie

Výběr z mých fotografií najdete tady.
Odkazem se dostanete do fotogalerie. Ještě vám popíšu možnosti ovládání.
Na další / předcházející fotku můžete jít i klikáním ve fotografii. Kliknutím uprostřed fotografie se dostanete zpět na index. Mezerníkem můžete pustit prezentaci. Implicitní hodnota výměny fotek je 4 s. Změnit ji můžete dvoj klikem na tlačítko nejvíc vpravo vedle nadpisu.

Pro tuto webovou prezentaci jsem musel snížit rozlišení fotografií. Pokud máte zájem o některé fotografie ve vyšší kvalitě, klidně mi napište. E-mail: Petr
Kurzy měn na začátku výletu Kurzy měn ČNB nyní
   ČNB 8.8.2011
1 EUR       25,170 CZK
Ubytování Uherské Hradiště.

Připomínky mi nechávejte v rubrice Vzkazy a drby
Odkaz na zajímavé stránky:
Hrošíci: tady.
Fotky Kotlíci: tady.

Video Kotlík - Liser: tady.
Video Kotlík - Dolomity: tady.
Mapy Google - tak jak jsem si ji udělal před odjezdem: tady.

Počasí Medadr: tady.
Počasí Lienz: tady.
Hory: tady.

Různé další odkazy Převodník měn a další užitečné převodníky: tady.
Google překladač: tady.
Zpět na první stránku zde