L     Střední Metuje 2013

Home

Fotogalerie

Metuje Peklo.

Na Metuji byl vodní stav stále příznivý. Dvoudennímu programu nepřálo počasí ani ostatní povinnosti. Mirek Kotlik se ozval, že by rád poznal Pekelské peřeje. Z průvodce získal mylný dojem, že je to něco obtížného. Ale i ostatní měli chuť spíše na něco kratšího a lehčího a tak jsme se rychle domluvili na nedělním setkání v Bražci.

Ráno nás probudilo slunce, vodočet ukazoval sympatických 67 cm. Teploměr se sice krčil na méně sympatických 4° C, ale věřili jsme v sílu slunečních paprsků. V 10:00 už jsme v Bražci na říčním kilometru 33. Mirek N. fouká loď a já řeším své problémy s pumpou. Ještě že Mirek vozí náhradní díly. Jsme připraveni k plavbě a čekáme na zbytek výpravy. Po několika telefonních relacích příjíždí jejich auto. Ven se vyhrnuli už v neoprénech. Asi jim do auta zatéká. Já konečně poznávám kdo se se skrývá pod tajemnou přezdívkou Jessy 0%. V 11:45 noříme naše lodě do proudu řeky Metuje. Nejprve mezi baráky, podél fabrik a jedním vytaženým jezem jsme se opustili Náchod a už nás vítá příjemná krajinovka. Řeka líně plyne a naše tempo se tomu přizpůsobuje. Míjíme sruby na břehu a už se těšíme na první zastávku na Ostrovech. ALE NE! Jaké je naše kruté rozčarování, když se dovídáme, že svoji žízeň máme uhasit vodou z řeky. Ostrovy se totiž proměnily v nedobytnou zamčenou pevnost.

Ale naštěstí nás houpající vlnky donesly až do Pekla. Tam se nás ujali dva hbití pikolíci, napojili nás i vydatnou krmi nám poskytli. Posíleni jsme se odvážně vrhli na další plavbu. Vlnky byly o něco větší, romantické skály vystupovaly přímo z řeky a občas i nějaký balvan bylo nutné objet. Zkrátka pohodová jízda pěkným údolím za slunného počasí. Míjíme výstupové místo pro rafty a pokračujeme k jezu Stará plovárna (22,9 km). Teče přes něj sice dost vody, ale prohlašujeme ho za nesjízdný. A už se objevují věže Nového Města, prohlížíme si obnovu teras a už jsme na jezu 21,7 km. Přeneseme a končíme u mostu na 21,6 km. Jedno auto tady máme od rána a tak nás řidiči opouštějí a vrací se zpět do Bražce.

Po návratu aut se ještě projdeme po městě, prohlédneme si zahrady a ti nejodpočatější zdolají zámeckou věž. Potom už jen někteří vyrazí na kafe a někteří vyzkouší jiné nápoje.

Zajímavé odkazy:
Článek od Jessie.
Vodočet Krčín.

Fotogalerie

Výběr z mých fotografií najdete tady.
Odkazem se dostanete do fotogalerie. Ještě vám popíšu možnosti ovládání.
Na další / předcházející fotku můžete jít i klikáním ve fotogarafii. Kliknutím uprostřed fotografie se dostanete zpět na index. Mezerníkem můžete pustit prezentaci. Implicitní hodnota výměny fotek je 4 s. Změnit ji můžete dvoj klikem na tlačítko nejvíc vpravo vedle nadpisu.

Pro tuto webovou prezentaci jsem jsem musel snížit rozlišení fotografií. Pokud máte zájem o některé fotografie ve vyšší kvalitě, klidně mi napište. E-mail: Petr

Připomínky mi nechávejte v rubrice Vzkazy a drby
Zpět na první stránku zde